20ό διεθνές οικουμενικό συνέδριο ορθόδοξης πνευματικότητας
05.09.2012
Aνοίγουν την Τετάρτη 5 Σεπτεμβρίου οι εργασίες του 20ού Διεθνούς Οικουμενικού Συνέδριου για την Ορθόδοξη Πνευματικότητα με θέμα «Ο άνθρωπος – Θεματοφύλακας της Κτίσεως» (Μονή Bose, Ιταλία, 5 – 8 Σεπτεμβρίου 2012).
Στη χριστιανική παράδοση, τόσο της Ανατολής όσο και της Δύσης, η ζωή του ανθρώπου στη γη θεωρείται ως ένα δώρο του Δημιουργού, γεγονός που συνεπάγεται ταυτόχρονα και μία ευθύνη. Σε αυτό το πλαίσιο θα κινηθούν οι εναρκτήριες ομιλίες τόσο του ηγουμένου της Κοινότητας του Bose, Enzo Bianchi, όσο και του μητροπολίτη Περγάμου Ιωάννη Ζηζιούλα, εκπροσώπου του Οικουμενικού Πατριάρχη κ.κ. Βαρθολομαίου και ενός από τους σημαντικότερους σύγχρονους θεολόγους. Επιπλέον, η ομιλία του πρώτου θα εστιασθεί ειδικότερα στη βιβλική θεώρηση της Κτίσεως και του δευτέρου στις δραστηριότητες του Οικουμενικού Πατριαρχείου για την προστασία της.
Τις εργασίες του Συνεδρίου πρόκειται να τις παρακολουθήσουν επιφανείς κληρικοί της Ορθοδόξου και της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας, εκπρόσωποι από τις άλλες χριστιανικές Ομολογίες και το Παγκόσμιο Συμβούλιο Εκκλησιών, αλλά και θεολόγοι και επιστήμονες από όλο τον κόσμο. Στις ομιλίες και τις συζητήσεις – οι οποίες θα παραμείνουν ανοικτές για το κοινό – θα εξετασθούν οι θεολογικές και πνευματικές διαστάσεις της σχέσης του ανθρώπου με το περιβάλλον του, θα διερευνηθούν οι αξίες που είναι σε θέση να εμπνεύσουν υπεύθυνες επιλογές για την αντιμετώπιση της οικολογικής κρίσης, που προκλήθηκε από τον ίδιο τον άνθρωπο και προκαλεί ανεπανόρθωτες πληγές για τη ζωή στον πλανήτη συνολικά.
Η διδασκαλία της Ορθόδοξης Εκκλησίας σχετικά με τα οικολογικά προβλήματα θα αναπτυχθεί από τον επίσκοπο Gatčina Αμβρόσιο, πρύτανη της Θεολογικής Ακαδημίας της Αγίας Πετρούπολης και μέλος της επίσημης αντιπροσωπείας του Πατριαρχείου της Μόσχας, η οποία έχει επικεφαλής τον μητροπολίτη Volgograd Γερμανό. Στις εισηγήσεις που θα παρουσιασθούν, πρόκειται να τεθούν προβληματισμοί σχετικά με τη σχέση μεταξύ της πληγωμένης και θεραπευμένης φύσης και της ιστορίας της σωτηρίας (John Behr, Νέα Υόρκη), την πατερική κατανόηση της σχέσης του ανθρώπου με τη Δημιουργία (Νέστωρ Καββαδάς, Τύμπινγκεν· Ηλίας Assaad Kattan, Mύνστερ· Antonio Rigo, Βενετία), την περιβαλλοντική θεώρηση του Ορθόδοξου Μοναχισμού (Πορφύριος Šutov, Solovki – Μητροφάνης Badanin, Varzuga· Esther de Waal, Rowlestone· Δημήτριος Μόσχος, Αθήνα), τη λειτουργική θεώρηση της κτίσεως (Ιώβ Getcha, Παρίσι· αρχιεπίσκοπος Boryspil Αντώνιος, Κίεβο), τις εσχατολογικές διαστάσεις της περιβαλλοντικής θεώρησης (Παύλος Gavrilyuk, Aγ. Παύλος ΜΝ), τις εικονογραφικές θεωρήσεις της Δημιουργίας (Anca Vasiliu, Παρίσι), τις ηθικές πτυχές της οικολογικής σκέψης (μητροπολίτης Σεραφείμ, Νυρεμβέργη· Ελισάβετ Theokritoff, Mount Tabor NJ), την επιστημονική θεώρηση της κτίσεως (Αντώνιος Courban, Βυρηττός) και τις συναφείς ποιμαντικές προοπτικές (π. Ιωάννης Χρυσαυγής, Βοστώνη).
Πηγή: http://www.monasterodibose.it